Monday, February 14, 2011

shopping ???


betul ke shopping boleh hilang kn stress??


ok.. soalan ni khas utk kaum hawa

sbb apa??
bukn ke kaum hawa suka sgt bershopping , even tgh2 bulan waktu atm kering pn at least kami akan window shopping.. haa..nmpk x perkataan 'shopping' still ada kt stu..

ini bermakna shopping and girls/women x boleh dipisahkn..


oopss.. but statement above NOT valid for all girls/women..=)

sbenanye nk cter
rasenye diri ini akan mengalami masalah yg sukar utk diatasi pd setiap buln

cthnye...
dr mnggu lepas aku da dpt detect dah, apesal la hati/perasaan rasa xmenentu, gelisah n sensitif.. bile tgk kalender...haa.. mnggu depan la tu..
tp kali ni aku berjaya kawal diri drp merajuk atau marah xtentu psl sama itu encek tuan.. tahniah cik puan=)

tp, masalahnye mnggu ni aku blk umh mak ayh..makanya, kalau aku blk umh, kaki aku akan memanjang ke tempat2 yg boleh menyebabkan aku menyesal bila blk semula ke rumah..

apakah die??
yer, aku telah ke tempat membeli belah, habis shopping kasut, tdung, baju etc... msa membeli tu hati dok kate "xpe2... harga ok la tu, lgpn skali skala"...
bile duit dlm purse kering, yg tinggal hnya beberapa hengget, maka tau plak kaki ni nk blk umh... ble blk umh of kos penat, so, berehat seketika smbil menonton tv ataupn termenung ke siling umh...

selepas beberapa jam, mesti nk belek2 semula brg2 yg dh dibeli td kn...haaa.. part ni la yg aku frust...

belek punye belek, try pnye try...


terasa mcm menyesal plak beli td.. tetibe rsa mcm brg yg dibeli td mcm xcantik, xpatut beli n etc.. tp nk wat camane, dh 'ter'beli kn..

wahai diri sendiri... harap lepas ni kamu akn dpt mengawal nafsu sebagaimana kamu berjaya mengawal perasaan amarah kamu terhadap encek tuan.. dan semoga kamu berjaya..usaha tangga kejayaan

p/s:
malu sket kt awek cina kdai baju td.. td beli sehelai baju kt kdai die smbil membimbit beberapa beg plastik yg berisi brgn from prev shops n mybe die rase mcm membazir je kalu bg aku beg plastik lg.. boleh plak die tnya aku, u nk plastik ke?? or i masukkn je baju ni dlm beg plastik u yg dh sedia ada ni??

oittt... amoii.. ko perli aku ke hape ni?? cetttt ( ok tu dialog dlm hati jer)
aku juz respon dgn, ...hehehehe... gelak yg agak sopan smbil tertunduk malu



p/s:: bole x kalau dh berkeluarga nti, nak suruh suami jaga kn duit ku.. kalu nk guna duit baru mintak.. walaupn cara ni sebenarnye agak kejam pd diri sndri tp at least duit ku selamat kot...hee

2 comments:

  1. bagus gak idea fiza nk suh hubby yg jaga duit tu
    sbb laki slalu leh kawal nafsu membeli dr kita.akak pun bg buku bank kt hubby supaya tak terguna.hihi..tp skali kala shopping ape salah nyer..=)

    ReplyDelete
  2. hehe.. k.neza memang dh wat cmtu yer??? oke, nti boleh cter, berkesan ke x cara tu =)

    ReplyDelete